Studio MX is een jonge gamestudio, in 2019 opgericht door Marthijn de Blaeij. Wij richten ons op het ontwikkelen en begeleiden van toegepaste games voor verschillende organisaties en het onderwijs. Daarnaast geven we graag adviezen, trainingen en lezingen over serious games en designthinking.

We zijn een samenwerkingsverband van creatieve freelancers die allen een hart voor het mooiste vak van de wereld hebben; gamedesign! Bij ons vind je geen saaie business-games maar echt spannende ervaringen. De wereld van nu kan namelijk wel wat meer helden en epische avonturen gebruiken 😉

MX staat voor Multiplayer Experience en ook voor Marthijn x Samenwerkingspartner. De 1 in het woord studio in het logo staat voor The One, oftewel de held uit de Hero’s Journey. De afgelopen jaren hebben we al diverse mooie games mogen maken voor verschillende opdrachtgevers.

Marthijn de Blaeij

Lead gamedesigner en oprichter van Studio MX. Marthijn houdt van verhalende games met mooie hero’s journeys en vindt Zelda Ocarina of Time daarom de beste game ooit gemaakt.

Marthijn vindt het leuk om digitale role-playing-games (RPG) te maken en ontwikkelt ook graag epische en strategische bordspellen.

marthijn@studio-mx.nl

Inez Groen

Games zijn sinds jaar en dag Inez’ grote passie. Back in the dag is Inez begonnen als hoofdredacteur van een website voor videogames, met inmiddels eigen websites voor bord- en kaartspellen en game learning. Daarnaast geeft Inez les over gamedesign op Fontys Hogescholen en de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.

Riëtte Dekkers

De kracht van Riëtte ligt in het vertalen van lastige en complexe onderwerpen naar toegankelijke, speelse en verrassende spelvormen. Spellen die door Riëtte zijn gemaakt zorgen voor bewustwording én plezier bij de spelers.
Ze heeft gewerkt voor verschillende (non-profit)organisaties als programmamaker, communicatiespecialist, adviseur leren en ontwikkelen, projectleider en congresorganisator. Riëtte is ook in te zetten voor inspiratie- en ideeënsessies, programma- of speladvies.

Jennifer van Exel

Gamedesigner met een achtergrond in sociologie en theater en een passie voor leren en gedragsverandering. De eerste games die ze maakte stonden op festivals in de categorie ‘interactief theater’. Tegenwoordig heeft ze een eigen bureau, Studio ToiToi, en biedt ze advies, serious games en creatieve oplossingen voor het veranderen van cultuur. 

.

contact:

info@studio-mx.nl

.

.

.

.

.

.