In opdracht van consultancy bureau Morgens hebben we een bordspel gemaakt over klantreizen wat ingezet kan worden voor gemeenten. Later zullen er mogelijk er ook edities komen voor het HBO en de zorg.

Stel je een eiland voor waar het soms mooi weer is en soms regent. Het eiland kent een mooie natuur en de bewoners leven er hun eigen leventje. Iedereen op het eiland, ieder individu en iedere organisatie heeft als hoogste waarde om alles in harmonie te laten leven. Zo is bijvoorbeeld de vertrekhal op het vliegveld vol met planten en tuinen en heeft de overheid weinig bemoeienis met de bestaande netwerken tussen mensen. Alles verloopt in rust en voorspoedig. Echter…. In de wereld om het eiland heen verandert van alles. Nieuw machtsverhoudingen, digitalisering, klimaatverandering enz. enz. Het is wachten op de dag tot ook deze veranderingen op het eiland effect zullen hebben.

Het spel gaat over het ervaren van klantreizen. Over het kiezen tussen het inzetten op organisatiedoelen en/of klanttevredenheid met beperkte capaciteit. Daarnaast ervaar je als speler dat het lastig is om te ont-schotten tussen de afdelingen. Medewerkers inzetten op prioritaire thema’s voelt onnatuurlijk maar is nodig om een hogere score te verkrijgen.

.

.

.

.

.

.

.